22 Kasım 2015 Pazar

Omurgasız

Kalmışım yalnız
Melankolik miyim ne?
Başkasına ev olan kaldırımlar, bana
Yatak bile olmuyor
Dört yerden kovulmuşum sanki
Odamdan, evimden, sokağımdan, şehrinden
Sığmıyordu çünkü oda
Ne bana ne sana ne de...
Neyse.
Boş ver, kalmışım yalnız
Evimdeki her şey yalnız
Ben dahil
Musluk damlatıyor
Her damla yalnız
Ütü masasının mahsun duruşundan belli
Ütüm ayrı masası ayrı yalnız
Portmantodaki ceketler tek tek asılmış
Yalnız
Bir odada ışık yanıyor
Sadece bir oda ve yalnız
Sigaram ve dumanı ayrılığı işliyor havaya
Duman karışıp gidecek
Sigaram yanıp yanıp bitecek
Ben onu içime çekip-
Kısacası yalnızız üçümüz de
Evimdeki her şey yalnız
Allah dahil
Yalnız bir nefes daha sigaramdan
Dikkat edin kimsesizim şehir gibi
İki şehir gibi yalnız
"Ayrılıktan kavuşmuyor gözlerim"
Kapı çalıyor bir gece giriyor içeri
Gecenin karanlığında yalnız
Sis altında kalmış
Şehir gibi
Düşünüyorum da
En çok hangimiz yalnızız?
Şehir mi iki şehir mi yoksa ben mi?
Tabii ki Allah.
En yüce en büyük en en
En yalnız Allah
Azze ve celle
Kun feyekûn
Onun nefesi bizi var etmiş
Kun feyekûn
Her şeyin yaratıcısı Allah
Kun fe-
Yalnızlık dahil
Radıyallahu an-Allah
Cariyelere selam olsun
Yazdığını referans gösterip
İnsan öldürüyorum
Ki bu en yüce olmadığını düşündürüyor
Ulus kadar kurgulanmışsan
Yada kadınlar gömülmeyince
İnandıysam toplumsal cinsiyeti kırdığına
Ama yine de korkunca sana geliyorsam
En az cemaat kadar omurgasızımdır
Bütün hapishanelere küfür ediyorum
Toplumsal ahlakta dahil
Bir kadını ölürken gördüm.
Beyazlar içinde
Halay başı iki göbekli bir adam.
Bir kadını ölürken gördüm.
Bir imza ve sonsuz yalnızlık
Bir imza ve ölene kadar yalnız
Yalnız bir imza ve ölene kadar ölü.
En çok Allah
Sonra beyazlı kadın yalnız.
Toplumsal cinsiyet bir yalnızlaştırma politikasıdır.
Buna inanan herkes katil
İnanmayan yalnız.
Sağımda bir solumda bir
Melek yalnız
Satır altında kurban
Kasap yalnız
Her köşebaşı mazlum
Zalim yalnız
Yatakta kadın-erkek
Çocuk yalnız
Mahlûkat göğe çıkar
Toprak yalnız
Sultan vezirler ile
Cellat yalnız
Tek kalmayan tek şey
Günah yalnız
İyiler de kötüler de yalnız
Ben hep yalnızım diyorum ya
Sen de yalnızsın
Ama bu yalnız ve komik bir düşünce
Belki de kimse yalnız değil
Belki de herkes sadece,
Komik.
Sen kötü değilsin
Ben hiç değilim.
Evim ve ütüm ve masası ve damlayan sular ve ceketler
Ve şehir
Ve iki şehir
Ne çok komik şey sıraladım
Karnım ağrıyor ki gülmekten olacak
Karnım ağrıyor ki Beyazlı kadın komik değil
Komik olan ne
Allah, -haşa- dahil değil
Hapishaneler ağrıyor
Sağımdaki melek solumdakine ağlama diyor
Beyazlı kadın ağrıyor
Toplumsal cinsiyet ne diye bağırıyor
Cariyeler diriliyor
Kurban iki göbekli adamın midesinde
Omurgasız ulusları boş ver,
Yine kalmışım yalnız.


fıstıkçı şahap
badi parmak
turanmemre
kara kedi
kirve 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder