15 Kasım 2015 Pazar

İnsan Karanlık

Ay dededir
Ve onca gök cismi arasında ay bizimdir
Güneşe bakarak konuşamazsınız
Ay sonsuz bir dinleyicidir
Hem bahar hem kış akşamlarına
Dedemin sakalları var
Babamın bıyığı
-ve devlet ananın sarıya boyanmış kısa saçları-
Canım sıkkın
Sokaklar çöp dolu
Ay doğsa da iki laflasak
Dedem gibi değil ama
Mevsimi de bilmiyorum zaten.
Ay suskun biz çaresiz gece karanlık
Bir iz gerek ışıktan
Ve ettigimiz laflardaki giz
Beynimi patlatacak duzeye erisince
Gunes arayisim bundandir
Çünkü gunes gelir ve
Gider karanlık
Güneş gerçeğin meydana çıkışıdır
Ayandır apaçıktır
Ama güneşe bakamazsın çıplak
Ay güzeldir gerçeği onda da görürsün ve
Bakarsın sakınmasız
Bakarsın gerçeği görürken konuşmaktan alıkoyulmadan
Belediye diyorum toplasa şu çöpleri
Ve kimse bir daha atmasa yerlere çer çöp bok püsür...
Daha temiz bir dünya müm...
Hayır hayır, hiçbir şey mümkün değil
Ve hiçbir şey bizim değil.
İki lafımızı dinledi diye
Bizim olur mu hiç ay!
Ya da yanına bizi yanaştırır mı hiç güneş!
Bizi aldatan bizden değildir,
Oysa ne zaman biri bize mevsimi sorsa
Biz hep yalan söylerdik.
Şimdi neden mi yalnızız?
Baktım karanlıkta ve karanlık değilken ortalik,
Doga gündüz gosterir kendini
insan karanlık.
Ve çöpleri yere atmamak en büyük göstergesi vatan sevdasinin
Şunu bilse vatan sevdalilari
Ama ben anlamam vatan sevdası falan
Ben insanın karanlığıni bilirim
Ve karşı konulmaz yalnızlık sevdasini
Çünkü ilk adımını attığı andan itibaren
Derin bir dünya telaşı
Evet gençler
Güneş ve ay ve diğerleri bir araya gelse
Örtemezler yalın gerçeği
Bütün bir dünya telaşesinin
Bütün bir yalnızlık meselesinin
O ölüme ilk adımların
Vatan sevgisi ya da düşmanlığının
Bütün bir gerçeklik merkezinden hareketle
Muallaktaki mutlakı aramaktan
Ve farkında olmadan aslında
O gerçeğe şahit olmaktan başka vasfımızın olmadığına
Ben değil
Dilim gözüm kulaklarım şahit olacaklar
Şüphem yok
Şahit olacaklar

fıstıkçı şahap
badi parmak
kirve 
kara kedi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder