22 Kasım 2015 Pazar

Habil'in Çığlığı

Ruhum son aksam güneşi
Battı batacak!
Sesim
İlk cinayet çığlığı, karanlığı
Yardı yaracak!
Sen sesi
Sûr'um, İsrafil'in üflediği
Mahlukatın dirilip aman dilediği
Öldüm, dirildim merhamet diliyorum
Üflenmiş Sûr'um
Ruhum, battı batacak!
Babam çıkıp amcama bir tokat atacak
Kedimin apandisiti patlayacak
Surun içine kaçıverse tüğden bir yumak
Dünya ölümsüz olacak.
Kalmadı şansımız
Merhametten yana
Ve sen ey ölümsüz dünya
Lanetinle beraber yaşayacaksın
Amcam sağ yanağını tutup sol yanağını çevirirken
Babam bir tokat daha atacak
Felekten gelen her bir sille
Güneşin etrafında tavaf edip
Amcamın yanağına aşk olacak
İnsan aşık olacak, kerem aslıya
Mecnun Leyla’ya, ben geceye
Nasıl olsa yıldızlar hiç düşmeyecek
Ben nasıl olsa hiç ölmeyecek
Gece nasıl olsa hiç bitmeyecek
Dünya lanetine, ben ölüme hasret gidecek
İlk cinayetin çığlığı bu karanlığı asla yaramayacak.
Bu karanlık hiç de iyi değil aslında
Ama Tanrım
Biliyorum ki birisi birgün tutacak da
Bir sokağın bir köşesinde
Aferin diyecek sana.
Oysa İlk cinayeti işleyen bu karanlık yüzündendir
Bazı sabahlar sesimin çıkmayışı
İlk uyanış anımda

Ve dünyanın ölümsüzlüğü
fıstıkçı şahap
badi parmak
turanmemre

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder