22 Kasım 2015 Pazar

Havuz Problemi

Korkarım kirpiklerim ruhlara gebe kalmış
İman tahtasında inleri
Ağırlaştıkça kapanıyor gökler
Ormanlarım kırmızı
Sana gebe kalmış yokyer
Fenerlerim sönmüş
Korkarım
Elimi sıyırmış bir taş
Üzerinde kan izi
Bunu benden başka herkes anlar
Anlaşılmaktan korkarım
Rüzgar olmasa insanoğlu ölürmüş
Çok güldüm bu söze
Ölmek kimin umurunda
Tavşanlardan başka
Gözlerime kapanan gökler biliyor
Unutmak ölmektir
Hatırlamaktan korkarım
62'den altmış iki tavşan çizdim
Sayıları unuttum şimdi
Bir takvim yaprağında sallanan
Hatırlamaktan korkarım
İnlerinde yasayan ruhları
Rüzgarlar olmasa ben ölürdüm mesela
Çizdiğim tavşanlar bana güler mi  acaba
Korkuyorum
Yanmıyor göğüm
Oysa ne de çok yanıyor gözlerim
Altmış iki gözümün altmış ikisi de alevler içinde
Rüzgar taşları boca ediyor bedenime
Ortalık kan kırmızı
Bütün tavşanlar susmuş
Ve bütün ruhlar takvim yapraklarına saklanmış
Ölüm kokusu var havada
Hahahah
Rüzgar olsada ölüyor insanlar
Çarpa çarpa taşlaşmış tavşanlar
Taş tavşanlar taşkınlığa taşınıyor
Atmıyorlar mesela
Hahahah
Tek gözü kör tavşan sürüsü
Takvimde bir hatıra olacak daima
Rüzgar beni taşıyor
Uçuyorum, yanıyor gözlerim
Yağmur yağıyor
Kanadı kırık bir ruh asla ölmez.
Ölmeyi ister çünkü.
Korsan tavşanlar, takvim yapraklarına sığmaz ama ölürler.
Altmış iki kat göğün altmış ikinci katına
Sönmüş fenerimle çıkıyorum
Imanımdan soruyorlar
Tavşanların gözlerini oyan eller taşlaşırmış
Her şeyi hatırlıyorum
Korkuyorum
Tavşanlarımın gözleriymiş fenerlerim
Taşlaştıkça eller sönmüş fenerler
Sorular hep çalışmadığım yerlerden
Yağmur durmuş, garip
Ama "anladım ki
Anlamadığımdır dünya
Yağmurdan sonra
Ve anladım ki ağaçlar,
Toprağa acı verdikçe büyüyorlar."
Öldükçe büyüyorum
Hatırlıyorum, artık unuttukça
Korkuyorum
Rüzgar olsa da ölüyor varlık.
Hatırlamak ve unutmak çoğu zaman eşittir.
Havuz problemleri her zaman ölümle biter.
Ve bir gün bütün tavşanlar ölür,
İmanım dirilir,
Alevlerin ve gözlerin önünde.
İnsan, korkacaksa
Bütün tavşanlar ölmeden
Bir havuz problemini
Çözmekten korkmalıdır.
fıstıkçı şahap
badi parmak
turanmemre

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder